فرق گوگل ادوردز و سئو

ارائه دهنده ي خدمات در زمينه ي سايت و تبليغات

فرق گوگل ادوردز و سئو

۱۷ بازديد

فرق گوگل ادوردز و سئو

راه هاي ديده شدن در موتورهاي جستجو:

پيش از گفتن تفاوت هاي تبليغ در گوگل و سئو بايد بدانيد كه در تجارت اينترنتي شما براي ديده شدن و حضور در صفحه ي اول دو راه پيش روي خود داريد.

1. تبليغ در گوگل (گوگل ادوردز)

2. سئو (بهينه سازي سايت در موتورهاي جستحو).

 

تبليغ در گوگل

تفاوت هاي تبليغ در گوگل و سئو:

بحث مداوم اين است كه كدام يك از تبليغ در گوگل و يا سئو براي راندن ترافيك بيشتر به سوي سايت و براي كسب و كار، ارزش بيشتري دارد. با اين حال بهينه سازي موتورهاي جستجو (سئو) و گوگل ادوردز (به عنوان پرداخت به ازاي كليك شناخته شده است) به ذات و ماهيت كسب و كار شما بستگي دارد، اگر كسب و كار شما درست و كامل باشد هردوي اين روش ها مي تواند سايت شما را به صفحه ي اول موتورهاي جستجو ببرد.

عملكرد تبليغ در گوگل و سئو چگونه است؟

سئو با استفاده از تكنيك هايي كه به معناي تنظيم با الگوريتم گوگل است، موجب مي شود تا يك وب سايت رتبه بندي خوبي در موتورهاي جستجو داشته باشد. بسياري از اين تكنيك ها با استفاده از كلمات كليدي مرتبط، ارتباط دادن محتوا به سايت هاي مجاز و ساير سايت هاي مرتبط با استفاده از متا، توصيف مي شود.
از سوي ديگر تبليغ در گوگل روشي پولي است كه در موتور جستجوي گوگل كار مي كند كه طبق آمار 2/3 از جستجوهاي جهاني در گوگل صورت مي گيرد در حالي كه در كشور ما اين آمار بيشتر از 2/3 است. يعني وب سايت شما را در موتور جستجوي گوگل رتبه خوبي داشته باشيد. پرداخت به ازاي كليك در گوگل ادوردز يعني اينكه به ازاي هر نفر كه بر روي تبليغ شما كليك مي كند و وارد سايت شما مي شود، بايد به گوگل مبلغي پرداخت كنيد كه وابسته به رتبه آگهيدارد، است.

محل نمايش سايت توسط تبليغ در گوگل و سئو:

سايت هايي كه در اول آدرس خود عبارت زرد رنگ Ad را دارند سايت هايي مي باشند كه توسط گوگل ادوردز به صفحه اول رسيده اند و سايت هاي ديگر توسط سئو به اين رتبه رسيده اند.

تبليغ در گوگل

 

هزينه در تبليغ در گوگل و سئو:

1. سئو

در ابتدا، شما احتمالا مي خواهيد در مورد قيمت و هزينه هايي كه ممكن است اتفاق بيفتد بدانيد. در ابتدا سئو به جز زمان و تلاش، رايگان است ولي بايد طريقه ي كار با سئو را آموخته باشيد. براي انجام سئو به درستي، شما بايد اين كار را خوب انجام دهيد و از بهترين تكنيك هاي SEO براي استفاده از وب سايت خود استفاده كنيد. اما در هر مرحله اي كه سايت شما رشد مي كند با توجه به رقباي خود، نياز به تلاش و وقت بيشتر نسبت به اول كار داريد. ممكن است زماني شما تخصص لازم اين كار را نداريد و يا زمان لازم براي اين كار را در اختيار نداريد، در اين گونه حالت ها مي توانيد اين كار را به متخصصان سئو بسپاريد و آنها در قبال دريافت هزينه از شما رتبه ي سايت شما را بهبود مي بخشند.

 

2. تبليغ در گوگل

برخلاف سئو، تبليغ در گوگل براي جذب ترافيك به گونه اي ديگر عمل مي كند. همانطور كه در بالا ذكر شد، تبليغ در گوگل از سيستم نوع پرداخت به ازاي هر كليك استفاده مي كند، به اين معني كه شما بايد يك بودجه ايده آل در دسترس داشته باشيد. اگر بخواهيم ساده تر بگوييم: براي بدست آوردن مشتري هاي بيشتر بايد بيشتر هزينه كنيد. به طور مثال شما با فروش وسيله اي 20 هزار تومن سود به دست مي آوريد و اگر بخواهيد از تبليغ در گوگل براي فروش احناس خود استفاده كنيد براي هر فروش دو هزار تومن هزينه كنيد، در اينجا كاملا واضح است كه باز به نفع شما مي شود چون فروش بيشتر و سود كمي كمتر بدست مي آوريد كه اصول تجارت مي باشد. به عنوان مثال شما در زمان عادي خود 100 فروش داشته ايد ولي در زمان استفاده از تبليغ در گوگل 150 يا 200 فروش در ماه خواهيد داشت.

مزيت هاي تبليغات در گوگل

 

تبليغ در گوگل

تعداد نمايش ها و تبديل ها:

اگر از لحاظ بازگشت سرمايه بخواهيم مقايسه كنيم، هر دوي اين روش ها به مقدار كافي يازديد كننده ها و مشتري ها را بالا مي برند ولي تفاوت در اينجاست كه:

اگر زمان كوتاهي داريد تبليغ در گوگل بهترين گزينه براي شما مي باشد. به طور مثال فروش ويژه ي بهاره داريد و يا مقداري از اجناس خود را سريعا به فروش مي خواهيد برسانيد و يا خدماتي ارائه مي دهيد كه مي خواهيد سريعا داوطلب هاي ان را جمع آوري كنيد. اگر زمان طولاني در اختيار داريد سئو مي تواند براي شما سودمند باشد. يعني صاحب تجارتي هستيد كه مادام العمر ارائه ي خدمات و فروش دارد مثل ايران خودروف نوكيا، سامسونگ و يا سايت هاي خبري. حتي اگر شما در صفحه ي اول هستيد ولي جايگاه اول را نداريد براي رسيدن به جايگاه اول مي توانيد در مقطعي از زمان از تبليغ در گوگل استفاده كنيد.

 


با عضويت در كانال تلگرامي تاپ ادورت از آخرين اخبار و تخفيفات تاپ ادورت خبردار شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.