بهينه ترين رتبه گوگل
در بهينه ترين رتبه گوگل دو ديدگاه به صورت زير وجود دارد:
۱٫ بهبود نام تجاري
۲٫كسب بهينه ترين نتيجه
۱٫ بهبود نام تجاري
اگر هدف شما بهبود نام تجاريتان است، پس حضور در رتبه اول يا دوم گوگل، شما را به هدفتان مي رساند. زيرا طبق آمار %۵۰٫۴ درصد از كاربران اينترنت فقط به سايتي مراجعه مي كنند كه در رنك اول جستجو قرار گرفته باشند. همان طور كه مي دانيد دو راه براي قرار گرفتن در جايگاه اول وجود دارد:
۲٫ سئو
براي حضور در رنك اول و دوم هزينه ي زيادي بايد پرداخت كنيد نسبت به حالتي كه مي خواهيد در جايگاه سوم به بعد باشيد.
۲٫بهينه ترين نتيجه
اما اگر هدف شما كسب بهينه ترين نتيجه است، گاهي بهتر است كه در رتبه سوم تا پنجم از صفحه اول گوگل باشيد و اين بهينه ترين رتبه گوگل براي شما خواهد بود.
آيا اين حقيقت دارد؟ آيا ممكن است كه گاهي رتبه سوم تا پنجم بهتر از رتبه هاي اول و دوم باشد؟ جواب مثبت است. مردم تمايل دارند كه روي سايت ها، در رتبه هاي اول و دوم كليك كنند تا ببينند از كالا يا خدمات مورد نظر راضي هستند يا نه. اما وقتي وارد سايت هاي رتبه سوم تا پنجم (و يا احتمالاً پايينتر) مي شوند، دقيقاً زماني است كه آنها در سايت هاي رتبه اول و دوم به هدفشان نرسيده اند و در سايت هاي پايين تر به جستجوي خود ادامه داده اند. همينطور شما براي حضور در جايگاه سوم هزينه كمتري نياز داريد نسبت به اينكه در جايگاه اول باشيد.
بنابراين در كنار ايستادن (رتبه سوم به و پايينتر) به عنوان يك فيلتر عمل ميكند، تنها افرادي كه واقعا به دنبال يك نتيجه بهتر خواهند بود روي آگهي شما كليك و از سايت شما خريد خواهند كرد.
براي يافتن بهينه ترين رتبه گوگل هيچ راهي وجود ندارد مگر آزمايش. گاهي رتبه بالاي گوگل مناسب است و گاهي رتبه هاي پايينتر. بيشترين بازگشت سرمايه در بهينه ترين رتبه براي شما رقم ميخورد.
روش آزمايش:
روش آزمايش يافتن بهينه ترين رتبه گوگل، بالا و پايين بردن هزينه هر كليك و بررسي نتايج حاصل از آن است. پيشنهاد مي شود اگر گوگل مثلاً ۱ تا ۳ دلار را براي هر كليك توصيه كرد، با ۱ دلار شروع كنيد و نتايج حاصل از آنرا بررسي كنيد، اگر به اندازه كافي خوب بود، ممكن است كه ديگر به پرداخت بيشتر به ازاي هر كليك (ppc) نياز نداشته باشيد.