خدمات سايت و تبليغات

ارائه دهنده ي خدمات در زمينه ي سايت و تبليغات

تبليغات تلگرام

۱۱ بازديد

تبليغات اينترنتي

امروزه ديگر زمان آن رسيده است كه تبليغات سنتي را كنار گذاشته و از تبليغات اينترنتي استفاده نمود زيرا ديگر افراد به تبليغات سنتي كمتر توجه مي كنند و حتي براي برطرف كردن نياز خود سراغ بازار هاي قديمي و سنتي نمي روند بلكه در شبكه هاي مجازي و موتورهاي جستجوگر به دنبال محصول و خدمات مورد نظر خود هستند. پس طبيعي است كه بايد در محيطي تبليغات نمود كه افراد حضور گسترده تري دارند. ما در اين مقاله لزوم استفاده از تبليغات تلگرام كه يكي از گونه هاي تبليغات اينترنتي مي باشد را براي شما شرح مي دهيم.

 

تبليغات تلگرام

 

تبليغات تلگرام

دلايل استفاده از تبليغات تلگرام:

1.شبكه ي اجتماعي پرمخاطب

طبق آمار و همان طور كه همه ي شما مي دانيد تلگرام بيشترين استفاده را از بين شبكه هاي اجتماعي در ايران دارد و جايگاه خود را در ايران پيدا كرده است و حتما مشاهده كرده ايد كه افراد و برندهاي مختلف و معروفي در آن به تبليغات پرداخته اند و از طريق تلگرام محصولات خود را به فروش گذاشته اند و يا ارائه ي خدمات مي كنند.

2. استفاده اقشار مختلف مردم

تمامي اقشار مختلف جامعه از تلگرام استفاده مي كنند و به طور روزمره پيام هاي مختلف كانال ها و گروه ها را چك مي كنند.

3. امكان فوروارد پيام ها

كاربران مي توانند به راحتي پيام ها و تبليغ ها را براي يكديگر بفرستند، اينگونه تعداد نفراتي كه تبليغات تلگرام شما را مي بينند حتما بيش از تعداد  نفرات فعال كانال ها هستند. اين مورد در صورتي اتفاق مي افتد كه تبليغ شما متمايز باشد و يا محصول و خدمات خوبي داشته باشيد.

4. آمار بازديد

آمار بازديد تبليغ براي همه به طور واضح معلوم مي باشد.

5. امكان استفاده از گوگل ادوردز

در تبليغات گوگل يا همان گوگل ادوردز مي توان سايت مورد نطر را يك كانال تلگرام معرفي نمود، يعني اينكه با تبليغات تلگرام هم مي توانيد در تلگرام و هم مي توانيد در گوگل تبليغ كنيد.

بي شك اگر تبليغات تلگرام بازدهي مناسبي نبود تا اين حد افراد از آن استفاده نمي كردند. بعد از تلگرام، اينستاگرام نيز در صنعت تبليغات اينترنتي حرفي براي گفتن دارد.

 

 

تاپ ادورت داراي بهينه ترين قيمت در زمينه ي تبليغات تلگرام مي باشد و همچنين

 

تبليغات تلگرام

 

در خدمات گوگل ادوردز براي كساني كه از خدمات تبليغات تلگرام استفاده كنند.

 

تعرفه تبليغات در تلگرام

 

 

با عضويت در كانال تلگرام از آخرين اخبار و تخفيفات باخبر شويد.

قدرت آگهي در ادوردز شاخصي جديد براي اثربخشي تبليغات

۱۷ بازديد

به تازگي در اكانت گوگل ادوردز ابزار جديدي معرفي شده است كه به كاربران تبليغات در گوگل كمك مي‌كند، پيش از پخش آگهي‌هاي خود، به منظور نمايش آگهي در صفحه اول گوگل، اثربخشي آن‌ها را اندازه بگيرند. شاخص جديد قدرت آگهي (ad strength)، آگهي‌هاي ريسپانسيو كمپين نمايش و جستجو را در مقياسي از ضعيف تا عالي ارزيابي مي‌كند. در اندازه‌گيري قدرت آگهي، گوگل به ارتباط آگهي با جستجوهاي كاربران، كميت و تنوع متن آگهي توجه مي‌كند. گوگل، علاوه بر اختصاص يك رتبه كلي به آگهي، به تبليغ‌كننده بازخورد مي‌دهد تا بتواند بر اساس آن اقدام كرده و حوزه‌هاي مورد نياز را بهبود دهد.

راي استفاده از سرويس قدرت آگهي كه به زودي عرضه خواهد شد، گوگل، براي آماده‌سازي آگهي‌ها، توصيه‌هايي براي تبليغ‌كنندگان دارد:

  • براي آگهي‌هاي رسپانسيو كمپين جستجو: هر تعداد تيتر (سرخط) و توضيح كه براي كسب ‌و‌كارتان مفيد و منطقي است آماده كنيد. توصيه مي‌شود حداقل پنج تيتر تهيه كنيد.
  • براي آگهي‌هاي ريسپانسيو كمپين نمايش: براي هر آگهي، حداكثر 15 تصوير و 5 لوگو، تيتر و توضيح تهيه كنيد.

گوگل در نظر دارد اين سرويس جديد را در چند مرحله عرضه كند. در هفته‌هاي پيش‌رو، زماني كه در حال نوشتن يك آگهي ريسپانسيو در كمپين جستجو هستيد، ميزان قدرت آگهي‌تان براي شما نمايش داده خواهد شد.

از اوايل سپتامبر، سرويس قدرت آگهي به صورت يك ستون مجزا در رابط كاربري گوگل ادوردز ظاهر خواهد شد. اما تا چند ماه آينده، اين سرويس براي آگهي‌هاي ريسپانسيو كمپين نمايش ارائه نخواهد شد.

به روزرساني آگهي‌هاي ريسپانسيو كمپين جستجو با شاخص قدرت آگهي در ادوردز 

گوگل در اين اعلان اخير خود، اعلام كرد كه چندين آپديت به آگهي‌هاي ريسپانسيو كمين جستجوي خود اضافه كرده است كه هم اكنون در دسترس قرار گرفته‌اند.

حالا تبليغ‌كنندگان مي‌توانند در حين ساخت آگهي‌ها براي تبليغات اينترنتي خود، پيش‌نمايش تركيب آن‌ها را هم ملاحظه كنند. در اين پيش‌نمايش، تبليغ‌كننده متوجه مي‌شود آگهي‌ها با چينش‌ها و تركيب‌هاي مختلف چطور به نظر مي‌رسند و به اين ترتيب مي‌تواند به بهترين شكل آن‌ها را تركيب كند.

حالا تبليغ‌كنندگان در گزارش‌هايي كه گوگل ادز از آگهي‌هاي ريسپانسيو كمپين جستجو تهيه مي‌كند، مي‌توانند داده‌هاي مربوط به تيترها، توضيحات و بهترين تركيب آگهي‌هاي خود را ببينند. به اين ترتيب خواهند دانست كدام بخش‌ها بيشتر از سايرين در نتايج جستجو نمايش داده مي‌شود.

لينك منبع:

https://www.searchenginejournal.com/google-measures-effectiveness-of-ads-with-new-ad-strength-indicator/267427/

چرا شارژ اكانت گوگل ادز بيشتر از بودجه مصرف شده است؟

۹ بازديد

چرا شارژ اكانت گوگل ادز بيشتر از بودجه مصرف شده است؟

نكته مهم: اين مقاله كه مربوط به مصرف شارژ بيشتر از بودجه مي باشد، توسط خود شركت گوگل نوشته شده است و شركت تاپ ادورت به عنوان پارتنر رسمي گوگل تنها آن را ترجمه كرده است.

  • گوگل ادز با نمايش تبليغ گوگل در روزهايي كه ميزان جستجو در آن ها بيشتر است به بازگشت سرمايه شما كمك خواهد كرد.
  • هنگامي كه تبليغات شما بيشتر نشان داده مي شود، در واقع مصرف شارژ بيشتر از بودجه خواهيد داشت و هزينه هاي كل روزانه شما ممكن است تا دو برابر بودجه روزانه شما باشد. اگر براي تبديل هزينه پرداخت مي كنيد، هزينه هاي روزانه شما ممكن است بيش از دو برابر بودجه روزانه شما باشد. با اين حال، هزينه تمام كميپن هاي شما در طول يك ماه تغيير نخواهد كرد.

چرا كمپين ها ممكن است شارژ بيشتر از بودجه هزينه كنند؟

براي هر كمپين تبليغاتي خود يك بودجه به عنوان بودجه كمپين قرار داده ايد كه به صورت روزانه در كميپن مصرف خواهد شد. (بودجه ي كمپين ها مي تواند با هم فرق داشته باشد.) اگر مشاهده كرديد كه هزينه يك روز بيشتر از بودجه كمپين شما شد، اين به آن معني است كه تبليغ شما در روزهاي پرترافيك (ترافيك به معني ميزان جستجوي كلمه كليدي در روز) بيشتر نمايش داشته است و از طرفي در روزهاي كم ترافيك كمتر نمايش خواهد داشت. ترافيك جستجو مي تواند به دلايل مختلف نوسان يابد: آخر هفته يا روز  اول هفته، يا به دليل فصلي و تعطيلات.
كمتر مصرف كردن در روزهاي ديگر مي تواند مصرف شارژ بيشتر از بودجه روزانه را توجيح كند.
( به طور كلي به اين صورت است، هر رقمي كه به عنوان بودجه روزانه قرار دهيد آن عدد در ۳۰٫۴ ضرب خواهد شد و مصرف شارز شما در ماه اين عدد مي باشد. به طور مثال روزانه مبلغ ۱۰ دلار قرار داده ايد. ممكن است روزي ۲۰ دلار مصرف كنيد ولي در ماه مبلغ ۱۰*۳۰٫۴=۳۰۴ دلار مصرف خواهيد كرد.)

چگونه شارژ كنيم وقتي كمپين ها بيشتر از بودجه روزانه مصرف مي كنند؟

با توجه به ميزان ترافيك و جستجوي كلمات كليدي، در روزهاي خاص هفته و يا موقعيت هاي خاص در ماه حداكثر تا دو بار كمپين شما شارژ بيشتر از بودجه مصرف خواهد كرد. با توجه به اين موضوع كه مصرف شارژ بيشتر از بودجه دوبار مي تواند رخ دهد، اگر مقداري بيش از دوبرابر هزينه شود، اين مبلغ به حساب شما به صورت overdelivery credit بازگشت خواهد داشت. به طور مثال اگر هزينه را ۱۰ دلار قرار دهيد و مصرف شارژ ۲۳ دلار در يك روز خاص باشد، ۳ دلار به حسابگوگل ادز شما بازخواهد گشت.

درباره محدوديت شارز ماهانه گوگل ادز

اگر بودجه روزانه خود را ۱۰ دلار قرار دهيد در ماه هزينه اي برابر ۱۰*۳۰٫۴=۳۰۴ مصرف خواهيد كرد و اگر مبلغي بيش از اين از اكانت گوگل ما كسر گردد، به حساب گوگل شما بازخواهد گشت.

تاثير تغييرات بودجه در مصرف ماهانه شارژ تبليغات گوگل ادز

اگر ميزان بودجه روزانه را تغيير دهيد، مصرف ماهانه براساس آن تعيين خواهد شد و در روزهاي باقي مانده از ماه با توجه به ميزان شارژ مجاز، مصرف خواهد شد. به طور مثال ۱۰ دلار قرار داده ايد، تا روز بيستم ۱۸۴ دلار نصرف كرده ايد:
مبلغ ماهانه قبلي ۳۰۴ دلار بوده
حال شما اين مقدار را به ۸ دلار تغيير داديد، محدوديت ماهانه شما در اين صورت ۲۴۳٫۲ دلار خواهد شد. ميزان شارژي كه در ادامه ماه مصرف خواهيد كرد برابر است با:

۲۴۳٫۲-۱۸۴=۵۹٫۲

فعال كردن پروموشن كد

۱۴ بازديد

فعال كردن پروموشن كد

گوگل معمولا به اكانت هاي جديد و برخي از اكانت ها هديه هايي به صورت پروموشن كد مي دهد كه تنها قادر به استفاده در همان اكانت گوگل ادز (تبليغات در گوگل) مي باشد. تا پيش از اين اين هديه به صورت ۷۵ دلاري و ۸۱ دلاري بود ولي در حال حاضر گوگل با توجه به مصرف ماه اول اكانت در ماه دوم به اكانت هديه اي به صورت پروموشن كد مي دهد كه براي دريافت نياز داريد تا فعال كردن پروموشن كد (promotion code) را بياموزيد.

 

نحوه فعال كردن پروموشن كد در پنل جديد گوگل ادز

در اين مقاله مي خواهيم نحوه فعال كردن پروموشن كد در پنل جديد گوگل ادز را خدمت شما آموزش دهيم. ابتدا بايد كدي كه گوگل براي شما فرستاده است داشته باشيد. اين كد به صورت ايميل براي شما توسط گوگل ارسال خواهد شد.

 

  1. وارد اكانت اختصاصي گوگل ادز شويد.
  2. بر روي آيكون تنطيمات (بالا و سمت راست صفحه) كليك كنيد و سپس بر روي گزينه Billing & payments نماييد.
  3. در صفحه ي باز شده، از نوار سمت چپ گزينه Settings را انتخاب كنيد.
  4. به انتهاي صفحه رويد و بر روي گزينه Manage promotional codes كليك كنيد.
  5. در كادر وسط صفحه كد خود را وارد كنيد
  6. بعد از وارد كردن پروموشن كد حال مي توانيد نسبت به فعال كردن پروموشن كد خود اقدام كنيد.
  7. براي فعال كردن پروموشن كد كافيست بر روي گزينه APPLY كليك كنيد.

فعال كردن پروموشن كد

 

مقدار متوسط پروموشن كد چقدر است؟

معمولا مقدار پروموشن كدي كه گوگل به هر اكانت مي دهد به طور متوسط بين ۸۰ تا ۱۲۰ دلار است و حتي رقم هاي بالاتر از ۱۲۰ دلار هم براي مشتريان تاپ ادورت هديه داده شده است. تاپ ادورت براي اكانت هايي كه بيش از ۳۰۰ دلار شارژ نمايند به طور تضميني پروموشن كد اعطا خواهد كرد. اگر مايل به دريافت پروموشن كد هستيد، نسبت به شارژ اكانت گوگل ادوردز اقدام نماييد. در ضمن فعال كردن پروموشن كد را تاپ ادورت به صورت رايگان براي شما انجام خواهد داد.

تفاوت واحدهاي پولي در گوگل ادز

استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز

۸ بازديد

استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز

در سيستم گوگل ادز (تبليغات در گوگل) چندين روش براي پرداخت هزينه مي باشد كه آنها را استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز مي نامند. در اين مقاله ما سعي داريم تا تمامي استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز را به شما عزيزان معرفي كنيم تا با آگاهي بيشتر بتوانيد اكانت خود را مديريت و هزينه ها را كاهش دهيد. حال در ادامه به معرفي تك تك استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز مي پردازيم.

 

انواع استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز

Manual CPC

پركاردبردترين استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز، Manual CPC مي باشد. اين استراتژي به معني تنطيمات دستي است، يعني شما به صورت دستي هزينه هر كليكي كه مايل هستيد پرداخت كنيد تا در تبليغ گوگل وارد مي كنيد. بايد توجه داشت كه هر مقداري كه وارد كنيد گوگل كمي بيشتر از نفر قبلي از حساب شما كسر خواهد كرد. اجازه بديد با يك مثال موضوع را كاملا روشن كنم: فرض كنيد رقيب شما رقم ۵ سنت را بر روي تبليغ خود قرار داده است، حال شما قيمت ۵۰ سنت را بر روي تبليغات خود قرار مي دهيد. در حوزه ي كاري شما هم فقط شما و رقيبتان وجود داريد، در نتيجه گوگل از حساب شما براي هر كليك رقمي در حدود ۶ يا ۷ سنت كسر خواهد كرد نه ۵۰ سنت پيشنهادي كه داده ايد.

 

Maximize clicks

ماكزيمم كليك دومين استراتژي هاي پرداخت گوگل ادز هست كه طرفدار زيادي دارد. نحوه عملكرد اين استراتژي به اين صورت است كه شما بودجه روزانه و بيشترين هزينه اي كه براي هر كليك پرداخت خواهيد كرد را وارد مي كنيد و گوگل با توجه به بودجه و هزينه ي هر كليك جايگاه تبليغ را به گونه اي قرار مي دهد كه بيشترين كليك را دريافت كنيد.

 

Target CPA

پرداخت به ازاي انجام عمل خاص. در اين استراتژي شما تعيين مي كنيد كه هر موقع يك عمل خاص در سايت رخ داد (مانند پرداخت يا سفارش محصول) از حساب شما هزينه كسر شود. در اين حالت هزينه ي هر عمل بالا مي باشد و عموما به صرفا نيست.

 

Target ROAS

شما مي‌توانيد كمپين را طوري تنظيم كنيد كه با توجه به بودجه، نرخ بازگشت سرمايه هدف‌تان را دريافت كنيد. مثلا مي‌توانيد با تنظيم ۱۰٪ به گوگل اجازه دهيد كه تا يك دهم قيمت هر محصول (يا سود محصول) بودجه را مصرف كند تا يك محصول به فروش برسد.

 

Maximize conversions

اين استراتژي براساس بيشترين نرخ تبديل محاسبه مي شود.

 

Target search page location

در اين استراتژي تعيين مي كنيد كه مي خواهيد دائم در لينك اول باشيد و يا در صفحه اول. دقت داشته باشيد كه حضور در لينك اول مي تواند هزينه هاي شما را به طور زيادي افزايش دهد پس اين استراتژي را با دقت و بررسي زياد انتخاب كنيد.

 

Target outranking share

زماني است كه رقيب شما دائما در لينك اول مي باشد و شما ميخواهيد جاي او را بگيريد، در اين وضعيت از اين استراتژي بايد استفاده كرد و تعيين نمود كه ميخواهيد چند درصد جايگاه او را بگيريد.

 

Enhanced CPC

در اين استراتژي گوگل بر اساس نرخ بازگشت و تبديل كمپين شما، هزينه را تعيين مي كند. تاپ ادورت استفاده از اين استراتژي را پيشنهاد نمي كند.

بهينه ترين رتبه گوگل

۹ بازديد

بهينه ترين رتبه گوگل

بهينه ترين رتبه گوگل

در بهينه ترين رتبه گوگل دو ديدگاه به صورت زير وجود دارد:

۱٫ بهبود نام تجاري

۲٫كسب بهينه ترين نتيجه

۱٫ بهبود نام تجاري

اگر هدف شما بهبود نام تجاريتان است، پس حضور در رتبه اول يا دوم گوگل، شما را به هدفتان مي رساند. زيرا طبق آمار %۵۰٫۴ درصد از كاربران اينترنت فقط به سايتي مراجعه مي كنند كه در رنك اول جستجو قرار گرفته باشند. همان طور كه مي دانيد دو راه براي قرار گرفتن در جايگاه اول وجود دارد:

۱٫ تبليغات در گوگل

۲٫ سئو

براي حضور در رنك اول و دوم هزينه ي زيادي بايد پرداخت كنيد نسبت به حالتي كه مي خواهيد در جايگاه سوم به بعد باشيد.

رتبه سايت

۲٫بهينه ترين نتيجه

اما اگر هدف شما كسب بهينه ترين نتيجه است، گاهي بهتر است كه در رتبه سوم تا پنجم از صفحه اول گوگل باشيد و اين بهينه ترين رتبه گوگل براي شما خواهد بود.

آيا اين حقيقت دارد؟ آيا ممكن است كه گاهي رتبه سوم تا پنجم بهتر از رتبه هاي اول و دوم باشد؟ جواب مثبت است. مردم تمايل دارند كه روي سايت ها، در رتبه­ هاي اول و دوم كليك كنند تا ببينند از كالا يا خدمات مورد نظر راضي هستند يا نه. اما وقتي وارد سايت هاي رتبه سوم تا پنجم (و يا احتمالاً پايين­تر) مي­ شوند، دقيقاً زماني است كه آنها در سايت هاي رتبه اول و دوم به هدفشان نرسيده ­اند و در سايت­ هاي پايين تر به جستجوي خود ادامه داده اند. همينطور شما براي حضور در جايگاه سوم هزينه كمتري نياز داريد نسبت به اينكه در جايگاه اول باشيد.

بنابراين در كنار ايستادن (رتبه سوم به و پايين­تر) به عنوان يك فيلتر عمل مي­كند، تنها افرادي كه واقعا به دنبال يك نتيجه بهتر خواهند بود روي آگهي شما كليك و از سايت شما خريد خواهند كرد.

 

بهينه ترين رتبه گوگل براي شما كدام است؟

گاهي رتبه سوم وپايين تر در ستون سمت راست گوگل، نتايج بهتري را رقم خواهد زد

براي يافتن بهينه ­ترين رتبه گوگل هيچ راهي وجود ندارد مگر آزمايش. گاهي رتبه­ بالاي گوگل مناسب است و گاهي رتبه­ هاي پايين­تر. بيشترين بازگشت سرمايه در بهينه ­ترين رتبه براي شما رقم مي­خورد.

روش آزمايش:

روش آزمايش يافتن بهينه ­ترين رتبه گوگل، بالا و پايين بردن هزينه هر كليك و بررسي نتايج حاصل از آن است. پيشنهاد مي­ شود اگر گوگل مثلاً ۱ تا ۳ دلار را براي هر كليك توصيه كرد، با ۱ دلار شروع كنيد و نتايج حاصل از آنرا بررسي كنيد، اگر به اندازه كافي خوب بود، ممكن است كه ديگر به پرداخت بيشتر به ازاي هر كليك (ppc) نياز نداشته باشيد.

پرداخت به ازاي هر كليك در گوگل ادوردز چيست

۱۱ بازديد

پرداخت به ازاي هر كليك در گوگل ادوردز چيست؟

پرداخت كليكي چيست؟

پرداخت به ازاي هر كليك و يا پرداخت كليكي (تبليغات گوگل) يك نوع از تبليغات اينترنتي است كه به ازاي ورود هر كاربر اينترنتي به سايت هزينه پرداخت خواهيد كرد.

پرداخت به ازاي هر كليك يا PPC

در اين نوع از تبليغ پرداخت كليكي ، كاربر تا هنگامي كه بر روي تبليغ شما كليك نكرده و وارد سايت نشود، هيچ هزينه اي از تبليغ شما كسر نخواهد شد، زيرا كليكي بر روي تبليغ شما نشده است.

هزينه اي كه شما به ازاي هر كليك پرداخت مي كنيد براساس كلمات كليدي (keywords) كه شما در تبليغات معرفي كرده ايد تعيين مي شود و اين براساس مقداري كه ان كلمه در گوگل مورد جستجو قرار مي گيرد، تعيين مي گردد. به عبارتي ديگر شما فقط براي تعداد كليك هايي كه دريافت كرده ايد پول پرداخت خواهيد كرد. در پرداخت كليكي اگر كسي روي لينك شما كليك نكرد مبلغ در حساب گوگل ادوردز شما باقي خواهد ماند. نكته قابل توجه اين است كه بازه ي زماني خاصي براي مصرف ميزان شارژ شما تعريف نشده است.

مي توان در جهت ارتقاء موقعيت تبليغ و حضور در لينك هاي بالاي سايت در كلمات كليدي مناسب اقدام كرد. لازم به توضيح است كه هر چه امتياز كيفيت تبليغ و همچنين كيفيت سايت بهتر باشد ، هزينه تبليغات كاهش ميابد و در نتيجه با پرداخت هزينه برابر ، كاربران بيشتري وارد سايت مي شوند .

كلمه PPC مخفف عبارت (pey per click) مي باشد كه يك نوع پشتيباني از تبليغات آنلاين است، به عبارتي زماني كه يك كاربر در مرورگر كلمه كليدي را جستجو مي كند سايت هاي مختلف به همراه اندكي توضيحات در صفحه موتور جست و جو گرد نمايش داده مي شوند ، در ميان نتايج نمايش داده شده تبليغ شما نيز حضور دارد و زمانيكه فرد بر روي تبليغ شما كليك كند آن هنگام هزينه از حساب شما كسر خواهد شد.

 

ساختار گوگل ادوردز

۸ بازديد

ساختار گوگل ادوردز

ساختار گوگل ادوردز:

در ابتدا ساختار گوگل ادوردز را معرفي ميكنيم و بعد تك تك آن ها را به طور جداگانه بررسي مي نماييم.

۱٫ حساب كاربري (account)

۲٫ كمپين (campaign)

۳٫ گروه هاي تبليغاتي (ad group)

۴٫ تبليغ (ads)

۵٫ كلمات كليدي (keywords)

ساختار گوگل ادوردز۱٫ حساب كاربري: (account)

اولين قسمتي كه در تبليغات گوگل با آن سروكار داريم حساب كاربري است. براي استفاده از تبليغات گوگل حتما بايد مراحل ساخت اكانت گوگل ادوردز (تبليغات گوگل) را انجام بدهيد. حساب كاربري در واقع نماينده سايت شما است. به طور مثال اگر يك فروشگاه لوازم الكترونيكي داريد، كل فروشگاه حساب كاربري گوگل ادوردز محسوب مي شود. در هنگام ساخت حساب كاربري بهتر است كه ايميلي مرتبط با نام فروشگاه يا كارتان به سيستم گوگل ادوردز معرفي كنيد.

نكته ي ديگري كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه بايد داراي يك كارت اعتباري بين المللي باشيد در غير اين صورت قادر به ساخت اكانت نخواهيد بود، كه اصلا جاي نگراني نيست زيرا تاپ ادورت ساخت اكانت گوگل ادوردز را طي مدت زمان فقط ۱۰ دقيقه با حساب هاي واقعي خود در استراليا انجام خواهد داد.

نكته بسيار مهم: ساخت اكانت گوگل ادوردز با استفاده از كارت هاي مجازي باعث مسدود (ساسپند) شدن حساب شما مي گردد و اين امكان وجود دارد كه وجه شارژ شده از طرف شما مصادره گردد.

ساختار گوگل ادوردز

۲٫ كمپين: (campaign)

كمپين ها، زير مجموعه ي از حساب كاربري مي باشند. كمپين يك دسته ي كلي از يك كالا يا خدمات مي باشد. شما مي توانيد با معرفي چند كمپين دسته بندي مناسبي از محصولات يا خدمات خود داشته باشيد تا حساب كاربري خود را به طور بهينه، مديريت كنيد.به طور مثال در فروشگاه الكترونيكي فرضي، مي توان چند كمپين به نام هاي تلفن همراه، تبلت، لب تاپ و … معرفي نمود.

پيشنهاد ميكنيم مقاله ساخت كمپين گوگل ادوردز را حتما مطالعه كنيد.

ساختار گوگل ادوردز

۳٫گروه هاي تبليغاتي: (ad group)

هر كمپين شامل چند گروه تبليفاتي مي باشد كه ساختار گوگل ادوردز را شكل مي دهد. گروه هاي تبليغاتي به عنوان زيرمجموعه اي از كمپين ها عمل مي كند و خود شامل چند تبليغ مي باشند. حال در فروشگاه الكترونيكي فرضي مي خواهيم در كمپين موبايل، گروه هاي تبليغاتي تغريف كنيم، به عنوان مثال برند هاي مختلف موبايل، انواع مختلف موبايل(لمسي، ساده و …) را مي توانيم به عنوان گروه تبليغاتي معرفي كنيم.

مقاله آموزش ساخت گروه تبليغاتي را از دست ندهيد.

ساختار گوگل ادوردز

 

۴٫ تبليغ: (ads)

هر گروه تبليغاتي بهتر است كه شامل چند تبليغ كاملا مرتبط با گروه تبليغاتي خود باشد. آموزش نوشتن متن آگهي مناسب

ساختار گوگل ادوردز

 

۵٫ كلمات كليدي: (keywords)

عضو اصلي ساختار گوگل ادوردز كه ترافيك را جذب مي كند كلمات كليدي مي باشند، به اين ترتيب كه شما با معرفي چند كلمه كليدي براي هر تبليغ و معرفي PPCبراي هر كلمه، اين كلمات را در گردونه ي رقابت گوگل قرار مي دهيد. كلمه كليدي اي كه داراي رتبه آگهي بيشتري باشد در گوگل بالاتر از همه ديده خواهد شد.

انواع كلمات كليدي

ساختار گوگل ادوردز

دلايل تفاوت نرخ دلار حواله اي با نرخ دلار در بازار

۸ بازديد

نرخ دلار حواله اي

نرخ دلار حواله اي با توجه به اينكه دلار حواله اي در حساب حقيقي بين المللي قرار دارد، بيشتر از قيمت اسكانس مي باشد. در اين قسمت به دلايل تفاوت نرخ دلار حواله اي با نرخ دلار در بازار  پرداخته شده است. در تبليغات گوگل (تبليغ در گوگل) بايد از دلار حواله اي استفاده كرد.

تاثير دلار بر تبليغات گوگل را مطالعه كنيد!!!

دلايل تفاوت نرخ دلار حواله اي با نرخ دلار در بازار

  1. نرخ بازار مربوط به اسكناس هست و براي حواله نرخ بالاتر است.
  2. ارسال حواله به حساب هاي خارجي ما با سختي و هزينه هاي بالاتري انجام مي شود.
  3. زمان ورود حواله به حساب خارجي بانك هزينه اي به عنوان كارمزد دريافت حواله از آن كم مي كند.
  4. بانك حواله ورودي رو با نرخ روز خريد كرده و در حساب وارد مي كند.

    نرخ دلار حواله اي

گيفت كارت چيست؟

گيفت كارت در واقع نوعي اعتبار مجازي است كه همانطور كه از نامش پيداست مخصوص هديه دادن است و از آنجايي كه مخصوص هديه دادن است قابل پس گرفتن و يا انتقال دادن به كس ديگر نمي باشد.

با توجه به اينكه گيفت كارت يك كارت مجازي محسوب مي شود قابل استفاده در شارژ اكانت نمي باشد. اگر اكانتي با اين كارت مجازي شارژ شود امكان ساسپند (معلق) شدن اكانت وجود دارد و امكان تبليغ مجدد وجود ندارد و كل هزينه پرداخت شده از بين مي رود و قابل برگشت نمي باشد. بنابراين براي گوگل مهم است كه از كارت واقعي براي شارژ اكانت استفاده كنيد.

مطالب آموزشي گوگل ادوردز

فيلم هاي آموزشي گوگل ادوردز

خدمات تاپ ادورت

ساخت اكانت گوگل ادوردز

شارژ اكانت گوگل ادوردز

مديريت اكانت گوگل ادوردز

تاثير دلار بر تبليغات گوگل

۸ بازديد

نقش دلار بر روي تبليغات گوگل

پيش از گفتن تاثير دلار بر تبليغات گوگل لازم است تا نقش دلار در گوگل ادز (تبليغات در گوگل) مشخص شود. به دليل تحريم هايي كه نسبت به ايران وجود دارد براي تبليغات در گوگل نمي توان از كارت هاي بانكي داخل كشور استفاده كرد و بايد از واحد هاي پولي ديگر براي پرداخت در تبليغ گوگل استفاده نمود. معروف ترين واحد هاي پولي پرداخت، دلار، يورو، پوند، لير و درهم مي باشد. اما چه فرقي دارد گه كدام واحد پولي را انتخاب كنيم؟؟

فرق واحد هاي پولي در تبليغات گوگل

در اصل هيچ تفاوتي بين واحدهاي پولي نمي باشد زيرا خود گوگل واحد ها را معادل سازي مي كند اين موضوع را با يك مثال بيشتر توضيح مي دهيم. فرض كنيد دو واحد پولي در اختيار داريد: يكي دلار و ديگري لير تركيه و به طور فرض ارزش لير يك چهارم دلار مي باشد. شما مي خواهيد در زمينه اي تبليغ دهيد كه قيمت هر كلمه براي لينك اول صفحه اول گوگل، ۱ دلار است. اگر بخواهيد با لير پرداخت را انجام دهيد بايد ۴ لير پرداخت نماييد براي همان كلمه. يعني ار نظر ارزش ريالي هيچ تفاوتي ندارد كه كدام واحد پولي را براي تبليغات گوگل خود انتخاب كنيد. اما از لحاظ اعتبار و ضمانت دلار از همه ي واحد هاي پولي بهتر است زيرا واحد پولي خود گوگل مي باشد و تاپ ادورت پيشنهاد مي دهد كه براي تبليغات در گوگل از دلار استفاده كنيد. حال نوبت آن است كه تاثير دلار بر تبليغات گوگل را توضيح دهيم.

نكته ي بسيار مهم ان است كه در تبليغات گوگل نرخ دلار حواله اي مورد نظر است.

 

تبليغات در گوگل

 

تاثير دلار بر تبليغات گوگل

اين روزها شاهد نوسانات شديد قيمت ارز هستيم و بارها شده كه از خود پرسيده باشيد آيا تبليغات در گوگل را ادامه بدهيم يا نه؟ آيا تاثير دلار بر تبليغات گوگل جدي مي باشد؟ همان طور كه مي دانيد سيستم تبليغات گوگل به صورت مزايده اي مي باشد و قيمت هر مشتري كه دريافت كنيد با توجه به مزايده شما و رقيبانتان مشخص مي شود. بديعي است كه با افزايش نرخ دلار حواله اي شما و رقيبانتان هزينه ي هر كليك را كاهش خواهيد داد و هزينه هاي نهايي در تبليغات گوگل كاهش پيدا خواهد كرد. اجازه بديد با ذكر يك مثال بيشتر توضيح دهيم: فرض كنيد شما محصولي را ميفروشيد كه حداكثر براي تبليغات آن مي توانيد ۵۰۰ تومان براي هر مشتري كه وراد سايت شود، هزينه كنيد، و نرخ دلار نيز ۵۰۰۰ تومان مي باشد پس در نتيجه قيمت هز كليك را برابر با ۱۰ سنت قرار مي دهيد. حال با تغييرات نرخ دلار، قيمت دلار به ۱۰ هزار تومان رسيده است، در اينجا شما با توجه به ۵۰۰ تومان هزينه اي كه مي خواهيد انجام دهيد، قيمت هر كليك را ۵ سنت قرار مي دهيد. در حقيقت دو برابر شدن قيمت دلار تاثيري بر هزينه تبليغات شما نخواهد داشت. زيرا با افزايش قيمت دلار، هزينه ها كاهش پيدا خواهد كرد. و تاثير دلار بر تبليغات گوگل تقريبا ناچيز است. اين روند كاهشي معمولا كمي زمان مي برد و بين يك تا دوهفته براي هر نوسان نياز است تا تعادل در قيمت هاي تبليغات گوگل ايجاد شود. در اين مقاله ما تاثير دلار بر تبليغات گوگل را توضيح داده ايم و براي مشاوره بيشتر ما در تماس باشيد.

در ضمن بايد گفت واحد هاي پولي با هم تفاوتي ندارند و ميتوانيد تفاوت واحدهاي پولي در گوگل ادز را مطالعه كنيد.